Copyright © ツ♡ Cik Gadis Biasa ツ♡
thank you ALLAH :))
【perempuann lawaa VS perempuann takk lawaa 】




1- kalauu perempuan lawa pendiam ,,

lelaki akan cakap : 

wow !! ciri-ciri isteri idaman :)

kalau perempuan tak lawa pendiam ,,

lelaki akan cakap : 

ehh ,, tak reti komunikasi betul ...



2- kalau perempuan lawa berbuat jahat

lelaki akan cakap : 


mesti ada krisis dalaman nih ,, kesiannnyee .. 

kalau perempuan tak lawa berbuat jahat ,,

lelaki akan cakap : 


dah lah taklawa ,, perangai pulak hodoh ..



3- kalau perempuan lawa menolong lelaki yang diganggu ,,

lelaki akan cakap : 


heroin sejatii !! 

kalau perempuan tak lawa menolong lelaki yang diganggu ,

lelaki akan ckp : 


taktik nak ngorat ler tuh ..



4- kalau perempuan lawa dapat lelaki hensem ,,

lelaki akan cakap : 


okey gak la ...


kalau perempuann tak lawa dapat lelaki hensem ,,

lelaki akann cakap : 


kesian ... mesti kene bomoh lelaki tuh !!



5- kalau perempuan lawa ditinggal kekasih ,

lelaki akan cakap :


buta kayu betul mamat tuh !!

kalau perempuan tak lawa ditinggal kekasih ,,


lelaki akann cakap : 


memang patut pun kene reject !!




6- kalau perempuan lawa penyayang binatang ,,

lelaki akan cakap :


perasaannya halus .. penuh kasih sayang ..

kalau perempuan tak lawa penyayang binatang ,,


lelaki akan cakap : 


sesama keluarga memang harus menyayangi ..




7- kalau perempuan lawa bawa BMW

lelaki akan cakap : 


entah dato' mana belanja nih ..

kalau perempuan tak lawa bawa BMW


lelaki akan cakap : 


mesti anak orang kaya nih tak pun kereta pinjam ...




8-
kalau perempuan lawa tak mahu bergambar ,,

lelaki akan cakap : 


pasti takutt kalau-kalau gambarnyee tersebar ..

kalau perempuan tak lawa tak mahu bergambar ,,


lelaki akan cakap : 


sedar pun diri !!




9- kalau perempuan lawa menuang air ke gelas lelaki ,,

lelaki akan cakap :  


caring sungguh ...

kalau perempuan tak lawa menuang air ke gelas lelaki ,


lelakii akan cakap :  


nakk tunjuk caring ler tu ...




10- kalau perempuan lawa bersedih hati ,,

lelaki akan cakap : 


don't worry .. i will make you happy forever ..

kalau perempuan tak lawa bersedih hati ,,


lelaki akan cakap : 


pergi mampus lah kau !! bukan masalah akuu !! 




11- kalau perempuan lawa masak ,,


Lelaki akan cakap :


dah la lawa , pandai masak pulak tu ,, gerenti sedap ..


kalau perempuan tak lawa masak ,,


Lelaki akan cakap :


ntahhh sedap ke tak ??





12- kalau perempuan lawa main-main miss call ,,

Lelaki akan cakap :

takpee :) Nanti i call you balik :)

kalau perempuan tak lawa main-main miss call ,,

Lelaki akan cakap :

kau ni tak ada kerja lain ke ? aku sibuk laa ..



13- Kalau perempuan lawa hantar email ,,

Lelaki akan cakap :

sukanyaaaa :)

kalau perempuan tak lawa hantar email ,,

lelaki akan cakap :

balik-balik email dia ,, boring !! 




Moral : 
see ! kenapa mesti nak mengganggungkan yang lawa sahaja ?
adakah yang lawa dijamin syurga :) tidak ! :)
Lawa ke tak lawa semuanya sama disisi Allah .. yang membezakannya adalah amalan ..


sekian :)  


Labels:



syukran jazilan :)




Older Post . Newer Post


// ~~~~~~~ :)